HTML

Az én kampányom

Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy fórumot biztosítsunk a Lehet Más a Politika + Humanista párt összefogás kampányában résztvevőknek, valamint hogy betekintést nyújtsunk barátaink és ellenfeleink részére. Segítenél?---> http://lehetmas.hu

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Kampányvideók

2009.05.28. 08:14 [eon]

 

 

14 komment

Címkék: kampányfilm

A bejegyzés trackback címe:

https://erzem.blog.hu/api/trackback/id/tr591148242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csemegekereskedés 2009.05.28. 09:51:39

Hát gyerekek... Az egyik idétlen, a másik unalmas. Kit izgat Magyarországon a klímaváltozás? És ki néz végig ilyen hosszú anyagokat. Ami pozitív, az az, hogy az amatőrizmus most menő. Nekem a legós marad a kedvencem én azt alakítottam volna át "szavazz ránk" verzióra. Megnéztem a Jobbik, MSZP, FIDESZ egyes kampányfilmjeit is. Az MSZP nagyon gáz ("20 évvel a rszváltás után,mindig attól féltem eltűnik a baloldal, de nem, megerősödött"), na ne röhögtessük egymást; a Fideszé nem rossz (Bajnai, Gyurcsány képe fekete háttérben, 1-1 felvillanó negatív üzenet, aztán zene és fehér háttéren egy narancssárga "elég"),rövid, egyszerű, érthető, de ami utálatos benne, hogy másokra mutogat (ha nem lenne MSZP nem tudom hol lenne a Fidesz népszerűsége) a Jobbiké igazán jól sikerült (zsidózik, cigányozik, buzizik)érzelmekre épít végig és ellentétbe állítja a fantasztikus magyar népet a fent említett ilyen-olyan a Jobbik beállítása szerint "deviáns, fenyegető" csoportokkal.

hunor76 2009.05.28. 11:35:10

@Csemegekereskedés: Mondja csak, maga mindent leszól? Nem ismerem én magát valahonnan? Csak nehogy véletlenül összefussunk egy elhagyatott banánalakú parkban sötétedés után… ;-)

www.origo.hu/itthon/20090527-epkampanyfilmek-2009.html

Az évek meg a rutin 2009.05.28. 11:40:07

@Csemegekereskedés: csatlakozom, biztos, hogy le kellett menni kutyába? Ez a videó nagyon gáz... Bezzeg a Jobbiké: célratörően, pörgősen, figyelemfelkeltően foglalja össze a fasisztoid üzenet lényegét.

Csemegekereskedés 2009.05.28. 15:19:27

Megnéztem az origo cikket. Valóban, azt nem lehet elvitatni, hogy az LMP kampányfilm legalább "tiszta", nem mutogat, uszít stb. és nem áll be a sorba. (Azért a kutyásat csak a kutyabolond anyukámnak küldöm :-))
(Amúgy banánalakú parkba nem járok sötétedés után. És különben is egy fejjel magasabb vagyok :-),bocs az ismételt beszólásért, kényszeres beszólási kórban szenvedek, magyar népbetegség :-))

Csabagyöngye · http://lehetmas.hu/176 2009.05.28. 15:43:52

@Csemegekereskedés: 59 másodperc neked hosszú?? Sajnálom a barátnődet... :-P (Bocs, de muszáj volt nekem is beszólnom.)

Úgy látszik nem egyeznek az értékelési szempontjaink. Szerintem az a jó kampányfilm, aminek van egy jól megfogható üzenete, ami elgondolkodtat és/vagy megmosolyogtat és legfőképp motivál(!) arra, hogy áldozzak fél órát arra, hogy elmegyek szavazni. A kutyás videó annak a 30-40%-ot kitevő csalódott embereknek szól, akiknek nem tetszenek a mostani pártok, de mégsem akarják ezt a kritikát szavazat formájában kifejezni. Szerintem egy szerethető görbe tükröt mutat sok embernek ez a szösszenet, hogy ideje lenni tenni is valamit azért, hogy másképp legyen.

Én személy szerint csináltam volna még e kettő mellé egy olyan típusú videót, amiben egy-egy illusztris példával megmutatom, hogy a többihez képest mit tud az LMP, hogy a többi pártra miért nem érdemes szavazni. Nem mocskolódással, hanem tényekkel, tiszta érveléssel. Mert mégiscsak az első 3 kérdés egyike szokott lenni azoknál, akik még sose hallottak az LMP-ről, hogy mégis hol helyezkednek el a politikai palettán. Javítsatok ki, ha máshogy látjátok, de én így foglalnám össze: az MSZP-hez képest valódi szociáldemokrata, a Fidesznél környezetvédőbb, az SZDSZ-nél és Jobbiknál liberálisabb. Az MDF-fel ellentétben sok pénzzel nem rendelkezik, de elvekkel igen.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2009.05.28. 17:04:02

Nekem az tetszik a klímaváltozásosban, hogy van benn rövid üzenet. Válasz arra a kérdésre, hogy miért szavazzon ránk (ez szokott lenni az első kérdés). Szerintem ebből kéne több. Klímaváltozásos, antikorrupciós, zöld energiás, közösségi közlekedéses, stb. Ebben a filmben van 4-5 ilyen.

Bernics Gábor 2009.05.28. 22:45:48

"a Jobbiké igazán jól sikerült (zsidózik, cigányozik, buzizik)érzelmekre épít végig és ellentétbe állítja a fantasztikus magyar népet a fent említett ilyen-olyan a Jobbik beállítása szerint "deviáns, fenyegető" csoportokkal."

Nem tisztem védeni ezeket a félkegyelműeket, de:
Te most miről beszélsz?
Hol zsidóznak, buziznak, cigányoznak abban a videóban?

- "rendet, csendőrséget,
- adózzanak a multik is,
- megvédjük a magyar földet,
- börtönbe a felelősökkel".

Most komolyan, LMP-s magyarként ezek közül melyikkel nem lehet egyetérteni?

Nem lenne rossz az LMP-s kampányvideó, de tényleg túl hosszú (ugyanannyi pénzből kétszer nyomják le a Jobbik reklámot), vontatott, hiányzik a csattanó.
És ami a legfontosabb: hiányzik a honlap címe!!!
Akik ezt látni fogják a tv-ben, nagy valószínűséggel soha nem hallottak az LMP-ről.

A kutyásról beszélni sem érdemes, Várady-féle zászlólengetős reload.

Kezd zavarni, hogy lassan minden LMP-s reklám anyagban vagy kiskutya vagy kisgyerek szerepel.

Népszerűséget, de ne menjünk már le kutyába.

Csemegekereskedés 2009.05.29. 10:44:28

@Bernics Gábor: LMPs magyarként a csendőrséggel pl. nem értek egyet. Igazából minden fegyveres erőtől be vagyok szarva, a Zsanett ügy után méginkább. Ez részben a román diktatúra maradványa (mármint, hogy be vagyok szarva, nem a Zsanett ügy).
"Egyes" kampányfilmeket néztem meg, amit említettem, az az "Árpádsávosok válasza az SZDSZ-nek" című volt (nem a hivatalos kampányvideó).
Csabagyöngyének amúgy igaza van,a viszontbeszólását én úgy értelmeztem, hogy nem elég fikázni, ha kritika, akkor legyen építő, vagy legalább vicces. Íme:

A KUTYÁS VIDEÓ alapvetően jó ötlet. Sok ember már csak a kutyájában hisz. Nem csalódott még benne, nem bal meg jobb, hanem kutya. Semleges.
A következőképp kellett volna csinálni: kutyák morognak a képernyőn, Szöveg: Nem elég morogni!, kutyák ugatnak, Szöveg: Nem elég ugatni!, Menj el szavazni!. Ezek után kutyából ennyi ELÉG is lett volna és jöhettek volna LMPs fejek vagy csak néhány tömör, rövid üzenet aztán a végén pl. Tímea, aki nagyon szimpatikus mindenkinek elmondhatta volna a legós szlogent: ha kiábrándultál a kormányból, ellenzékből, kiábrándultságból szavazz ránk.
(Miközben a kutyásat néztem, az elején mosolyogtam és meg voltam lepve, ami jó, mert ez azt jelenti, érzelmi reakciót vált ki. Aztán kiakadtam, ami rossz, mert negatív érzésekkel ér véget az egész cirkuszi mutatvány. És ez a lényeg. Ez az egész magyar politikai cirkusz, ami itt megy, nem kezelhető cirkuszként. Nincs jobb módja annak, hogy hiteltelenné válj).

A GYEREKES KLÍMÁS VIDEÓ is alapvetően jó ötlet. Arra buzdít, hogy "gondolj a gyerekeidre, a jövőjükre". Ettől minden gyerekes apa, anya nagymama, nagypapa elérzékenyül. Mert a magyarok nagyon családszeretőek. A zene és a gyerekzsivaly is jó. De sztm nem kellett volna kapásból az ökokataszrtófát idéző kéményekkel kezdeni, hogy az legyen az első gondolatod, na, már megint vmi zöld izé, inkább valami semlegessel, aztán jöhetett volna fokozatosan felépítve a társadalmi-,morális-, pénzügyi, ökokatasztrófa és a gyerekek (családok) meg a kiút/válaszok. Szerintem az üzenetek is túl zöldek és érdektelenek, vagyis gyengék. Pl. Sopronban élsz. Kit érdekel itt a közösségi közlekedés? Plazmatévére vágysz. Kit érdekel, hogy mennyi energiát fogyaszt? Klímaváltozás? Most nincs se árvíz,se erdőtűz, se túl meleg még. Az hogy az Antarktiszon olvad a jég? Döglenek a jegesmedvék meg a pingvinek? Hol érdekli ez a magyarok nagytöbbségét?
Ez a videó főleg azokat szólítja meg, akik már amúgy is szimpatizálnak az LMP-vel. Majd letesztelem az anyukámon, aki amúgy diplomás, de nem "hoch-értelmiségi", hogy mit fog belőle. Szerintem az lesz a válasza, hogy kislányom, teneked fogalmad sincs, hogy élnek itt az emberek.

Csabagyöngyének még annyit: szerintem nagyon fontos, hogy
1.minél több empátiával készüljenek ezek az anyagok, rövidek és a vízvezetékszerelő számára is érhetőek legyenek.
2. önkritika, hogy képes legyél leválni az LMP-ről, bármennyire is lelkesedünk érte és kívülről, objektíven nézni a "produktumaira", azért, hogy fejlődni tudjon

Mindig attól félek, hogy az LMP belefut valami nagyobb kommunikációs hibába (kopkopkop) aztán annyi. Ezek a videók nem tökéletesek ugyan,de senkit sem fognak eltántorítani azok közül,akik eddig is szimpatizáltak az LMPvel. És a magyar ember különben is a TV-n lóg, nem a neten. A TVs, rádiós, írott kommunikáció pedig jó :-)) Aztán senki se bízza el magát! Hajrá!

Bernics Gábor 2009.05.29. 12:56:48

@Csemegekereskedés: Nem szeretném magyarázni a Jobbik programját, lévén, hogy az első 5 oldal után letettem..
Közel sem biztos, hogy itt fegyveres erőre gondolnak.
A falvakban baromi kevés a rendőr, jó részben idősek laknak, biztonságtechnika - jobb esetben - egy kuvasznál megáll.
Ezekre a helyre egy önkéntes, polgárőrszerű szervezetet simán el tudok képzelni.

Nem értem, hogy ezeket a média anyagokat miért nem futtatják végig a belső fórumokon (mondjuk a megyei listákon), még a kiadás előtt.
Eddig is számtalan hibát vettünk észre a kiadott anyagokon ("szekfű" elég kirívó példa..), jobb lenne ezt még a kiadás előtt kijavítani.

Szép hétvégét és jó plakátozást...

Karcolt lendület 2009.05.29. 15:42:06

@Csemegekereskedés:
Nem valami profi, de szerintem nem rossz a kutyás videó - talán tényleg lehetne vágni rajta.

A másik pedig - ha jól láttam -, nem saját készítmény, hanem az Európai Zöld Párt kampányvideója lett magyarítva. Az üzenete ezért nem szól kimondottan konkrétan a magyarokhoz, de azért fogható és jó sok gyerek van benne. ;-)

Karma Gedeon 2009.05.31. 16:36:57

igen, nekem is sok a kutyusos elején az ugatás, de legalább felkelti az érdeklődést, h na ez akkor végtére is mi lesz...és aztán jól kiderül.

szerintem kéne egy ilyen mikrokampány, hogy az emberek lefényképezkednek ilyen "én az lmp+hp-re szavazok" feliratú lappal, mindenki otthon vagy akárhol és akkor ezt egy külön webalmbumba feltenni...

és mikor jön már az LMP+HP song?????? minek tartjátok a zenészeket a listán ha egy 3akkordos kampánydalt se csinálnak!!!??? jikkámon, előre!!!

steverubellreborn 2009.06.02. 03:32:08

@Csemegekereskedés:
Általában fél-egy perces a többi párt kampányvideója is,úgyhogy nem hosszú.Ha kinézel az ablakon és átgondolod,hogy pár éve a tavasz inkább kora nyarat jelent mintsem tavaszt rá fogsz jönni,hogy téged is érint a klímaváltozás.

Csemegekereskedés 2009.06.02. 11:43:30

@steverubellreborn: engem nem kell meggyőzni, minden este első kézből kapom a klímaváltozás legújabb fejleményeit vacsora közben :-)) A legós videó ismét szuper lett!!!
süti beállítások módosítása